איך תרצה שיראה המטבח שלך? קבלו עד 3 הצעות מחיר בחינם וללא התחייבות!

5 טיפים לבחירת שיש למטבח

משטחי שיש הם בחירה מקובלת ונפוצה מאד במטבחים ישראלים. גם אתם קיבלתם את ההחלטה להתקין משטח שיש במטבח שלכם, אלא שמה שנראה טבעי ומובן מאליו הופך פתאום למורכב יותר כאשר אתם בוחנים את שדה המשחק ומבינים שיש לא מעט אפשרויות. על רקע החשיבות המכרעת של בחירה נכונה של משטח שיש מבחינה אסתטית ופונקציונלית, חשוב לקבל את ההחלטה לאחר שבוחנים את התמונה מכל הכיוונים. הנה חמישה טיפים שיקרבו אתכם להחלטה הנכונה עבורכם בעת בחירת השיש למטבח.

1. החליטו מה יהיה סוג השיש

משטחי שיש מכניסים אותנו כיום לעולם רחב ועמוס אפשרויות, וזאת מכיוון שיש סוגים רבים של שיש. כל אחד מהמשטחים מתאים במצבים אחרים, שונה מבחינת נוחות השימוש בו והתחזוקה שלו וגם דורש תקציב אחר. מומלץ לסקור את היתרונות ואת החסרונות של כל משטח – ניתן לעשות זאת בעזרת מדריכים מפורטים הפזורים באינטרנט או בחנויות המספקות פתרונות בתחום, ולהחליט מהו המשטח האידיאלי מנקודת המבט שלכם.
רבים טוענים בהקשר הזה כי משטח שיש למטבח של אבן קיסר הוא הבחירה האולטימטיבית, מה שמסביר מדוע מדובר בבחירה נפוצה ביותר בישראל. משטחי שיש מהסוג הזה, העשויים ממינרל חזק בשם קוורץ, מגיעים עם מראה מוקפד ויוקרתי במיוחד. שיש אבן קיסר פשוט לעבודה ולתחזוקה, כאשר הוא דוחה כתמים, למשל.

שיש קיסר 5043
קרדיט: אבן קיסר, משטח שיש למטבח דגם 5043

2. הגדירו תקציב

טווח המחירים של שיש הוא עצום, כאשר יש משטחים שיתחילו מכ-250 שקלים למטר מרובע, ולעומת זאת משטחים שהמחיר למטר מרובע אחד שלהם יהיה בעל ארבע או אפילו חמש ספרות (לצד עלויות ההתקנה, שמומלץ לברר אם הן כלולות במחיר שאתם משלמים). מכאן נובע שחשוב להגדיר תקציב ראשוני לפני שמקבלים את ההחלטה הסופית, ולדעת שלאיכות ברוב המקרים יש מחיר. אם בוחרים במשטח איכותי ועמיד, הרי שזה עשוי להיות משתלם להוסיף בעבורו את הסכום הנדרש. על אותו עיקרון, משטח זול שצריך להחליפו בתוך פרק זמן קצר יחסית לא בהכרח יהיה בחירה מוצלחת.

3. בחרו את הגימור הסופי

יש אנשים שמסתפקים בהחלטה לגבי סוג המשטח והגוון שלו, ולא מעניקים חשיבות לפרטים הקטנים שדווקא עשויים להיות בעלי השפעה גדולה. צורת הגימור של השיש (המכונה בעגה המקצועית "קאנט") מעמידה לא מעט אופציות, לרבות צורות מעוגלות וחצי מעוגלות, משופעות, חוסמות מים ועוד. אם בוחרים במשטח בעל גימור מוקפד יש להוסיף כמה מאות שקלים למחיר, אבל מנגד אפשר לשדרג את המראה של המשטח לאין ערוך.

4. שאלת ההתקנה

משטח יכול להיות האיכותי ביותר שיש, אבל להביא עמו צרות צרורות בפועל, כאשר ההתקנה שלו אינה איכותית. חשוב להתבונן לא רק בסוג המשטח, אלא גם בחברה שמספקת אותו ושמתקינה אותו בפועל, תוך בחינת הניסיון שלה או אפילו הרזומה (שיחה עם לקוחות קודמים יכולה לספק תשובה לחלק מהשאלות). מומלץ לשים לב לדרכי העבודה, כשעבודה על משטח שאינו ישר לחלוטין או חיתוך של השיש במטבח עצמו ולא מראש הם חלק מהסימנים שיכולים להדליק מספר נורות אזהרה.

5. שימו לב לאחריות

רכישת משטח שיש למטבח אמורה להיות רכישה לשנים ארוכות. גם המשטחים העמידים ביותר שיש עלולים להינזק במהלך השנים עקב פגיעה נקודתית, שימוש לא נכון (למשל הנחת סירים רותחים על גבי משטחים שאינם מיועדים לכך) או בלאי של החומר, שנפוץ בעיקר במשטחים איכותיים פחות. כדי שתקבלו שקט נפשי וגם מענה כלכלי בעת הצורך, מומלץ לבחור משטח המגיע עם כמה שיותר שנות אחריות. תקופה של שלוש שנים לפחות צפויה לספק מענה ראוי, כאשר חשוב לבדוק מה היא כוללת ובאילו תנאים ניתן להפעיל אותה.