איך תרצה שיראה המטבח שלך? קבלו עד 3 הצעות מחיר בחינם וללא התחייבות!

מטבח ליחידת דיור

מתחת תוכלו לקרוא מידע מקיף על מטבחים ליחידת דיור: כמה זה עולה, מי אחראי להתקין אותם, נסביר על ההבדלים בין מטבחון בעיצוב אישי לבין מטבחון מוכן וגם איך ניתן בפעולה קצרה וחינמית לאתר עד 3 נגרי מטבחים באזורכם.

מה צריך לכלול מטבח ליחידת דיור?

אחד ההיבטים החשובים ביותר במטבחים קטנים, כמו במקרה של מטבח ליחידת דיור הוא לחסוך בשטח כמה שניתן היות ומדובר בשטח קטן שהוגדר לו מראש. הדבר אומר שצריך לשלב פתרונות איחסון פרקטיים יותר. מתחת נציג כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון לפני שאתם נסגרים על מטבחון ליחידת הדיור שלכם:

  • ארונות מטבח ליחידת דיור - כדי לנצל בצורה יעילה את השטח המיועד למטבח שלכם, יהיה עליכם לתכנן מול נגר המטבחים ארונות גבוהים שיתפסו מקום לאורך הקיר. במצב כזה תוכלו להכפיל את שטחי האיחסון ולהנות ממטבח ליחידת דיור שעונה על הצרכים שלכם כמו מטבח סטנדרטי.
     
  • צבע המטבח - זה ידוע שצבע כהה יקטין את המטבח שלכם, בעוד שצבע בהיר יגדיל אותו ועל כן, כדי להעניק אשליה של מטבח מרווח יותר - נמליץ לבחור בצבעים בהירים.
     
  • פתרונות מודולריים - מכירים את הרהיטים שניתן לפתוח בעת שימוש ולקפל בזמן שאינם בשימוש? אז זו כוונת המשורר. הדבר יכול להתבטא בשולחן מתקפל שמחובר לחלקו החיצוני של המטבחון או לחילופין - הימצאות אי במטבח שמכיל בו מגירות לאיחסון נוסף. המטרה היא ליצור חלל עבודה מיטבי מבלי להקנות מראה צפוף וחנוק.
     
  • תאורה - היות ומטבח ליחידת דיור הינו קטן בשטחו, נמליץ להימנע מגופי תאורה גדולים וחזקים ולהשתמש בגופי תאורה קטנים ונעימים שיאירו בעיקר באזור משטח העבודה של המטבחון.
     
  • מכשירי חשמל - עוד היבט שיכול לסייע לחסוך בשטח של מטבח ליחידת דיור הוא תיכנון של מוצרי החשמל, לדוגמה - במקום כיריים ותנור לכוד, תוכלו לבחור בתנור משולב עם כיריים כך שלא ייגבה מקום מיותר ממשטח העבודה של המטבחון, תוכלו גם להשיג מקררים קטנים. כיום יצרניות מוצרי החשמל מודעות למעבר של מרבית האנשים למטבחים קטנים ולכן הן מייצרות גם מכשירי חשמל קומפקטיים יותר שיוכלו להתאים למטבח, מבלי להעמיס עליו.
     
  • פתיחת המטבח - כדי להקנות למטבחים ליחידת דיור מראה גדול יותר, נמליץ לייצר מטבח פתוח שמשתלב בצורה טבעית עם יתר חללי היחידה כמו הסלון והמסדרון, כך הדבר מקנה לאזור מראה רחב יותר, בהשוואה למטבחון שמצוי בתוך מסגרת מוגדרת.
     
  • אל תעמיסו - הימנעו מלהעמיס הן במוצרי חשמל והן באלמנטים אחרים על פני המטבחון כדי להקנות לו מראה רחב יותר ובקיצור: מה שאתם יכולים לאחסן במקום אחר - עשו זאת.

תמונות של מטבחים ליחידת דיור

מתחת ולאורך המאמר תוכלו להתרשם מתמונות של מטבחים ליחידות דיור ע"מ לקחת השראה ולשאוב רעיונות חדשים:

 

מטבח ליחידת דיור בחיבור עם הסלון    ארונות מטבח ליחידת דיור   
         
  מטבחון ליחידת דיור עם מקום למכונת כביסה   מטבח ליחידת דיור עם אור עדין על משטח העבודה

מהו מחיר התקנת מטבח קטן ליחידת דיור?

מחיר מטבח קטן ליחידת דיור שמייצר ומתקין נגר מטבחים לרוב נע בין 4,000 - 6,000 ש"ח עבור מטבחון קטן ליחידת דיור בעיצוב סטנדרטי, באורך של עד 2 מטרים וללא תוספות מיוחדות. במידה ותרצו להוזיל אף יותר במחיר הסופי, תוכלו לפנות לרשתות כמו איקאה או הום סנטר שגם אצלם ניתן לרכוש מטבח ליחידת דיור המוכן מראש.

 

מחיר ממוצע להתקנת מטבח ליחידת דיור

מחיר ממוצע להתקנת מטבח ליחידת דיור: 5000 ₪

טווח מחיר גבוה 6000 ₪

טווח מחיר נמוך 4000 ₪


 

למי פונים להתקנת מטבחון קטן ליחידת דיור?

ברוב המקרים מטבחים ליחידות דיור עשויים מעץ בשילוב עם שיש, מה שאומר שבמקרה כזה יהיה עליכם לפנות לנגר מטבחים שיכין את המטבח לפי המידות שימדוד אצלכם ביחידה. במקרה אחר תוכלו לרכוש מטבח מוכן מראש.

 

לשם כך תצטרכו לקחת מידות באופן עצמאי ולהגיש לחברות המטבחים השונות כדי שיוכלו להתאים לכם עיצוב מוכן למטבחון ליחידת דיור מהרשימה שקיימת אצלם. לחילופין, תוכלו גם לפנות לאיקאה או הום סנטר ולברר מידות של מטבחונים שהם משווקים להרכבה עצמית.

 

מטבחון ליחידת דיור בשילוב פינת אוכל וסלון

מטבח ליחידת דיור: מוכן מראש או בעיצוב אישי?

במידה ומדובר על מטבח ליחידת דיור שאתם עתידים להשתמש בו בעצמכם, נמליץ לבחור בעיצוב שלו באופן אישי על סמך השימושים הנפוצים שלכם במטבח בד"כ. תוכלו לבחור את מספר מקומות האיחסון בהתאם לכמות הציוד למטבח שאתם מחזיקים בו, תוכלו לבקש מקום מותאם לתנור שבבעלותכם בהתאם למידותיו, ניתן גם להוסיף 'אי' למטרת שטח עבודה נוסף אם אתם מאלו שזקוקים למרחב עבודה רחב וניתן כמובן להרחיב את התוספות בהתאם לטעמכם ולתקרת התקציב שלכם.

 

במקרים בהם מדובר על מטבחון ליחידת דיור שאתם מתכוונים להשכיר לאדם זר, נמליץ ללכת על מטבחון בעיצוב סטנדרטי כללי והסיבה לכך היא שעלות לעיצוב מטבחים קטנים הינה יקרה פי כמה בהשוואה למטבח ליחידת דיור המגיע מוכן ללא התאמה אישית. לעתים ניתן יהיה להשיג מטבחונים מוכנים בחנויות כמו הום סנטר, אייס ואיקאה. חשוב לציין שככל שהמטבח של יחידת הדיור שלכם ייראה אסתטי ומזמין יותר - כך עולה הסיכוי למצוא שוכר פוטנציאלי מהר יותר.

 

מטבח פינתי ליחידת דיור

מטבח ליחידת דיור מושכרת? השקיעו במטבח!

אם מדובר ביחידה המשמשת כ"נכס להשקעה" (הכוונה שתרצו להשכיר אותה ולהרוויח עליה בצורה חודשית) - חשוב מאוד להשקיע בה ובדגש על אזור המטבח של יחידת הדיור, שכן זה לרוב הדבר הראשון שהשוכר הפוטנציאלי ייתקל בו בהגעתו אל הנכס ולכן חשוב שהמטבחון שתתקינו ייראה אסתטי, מזמין ובעל משטח עבודה פרקטי לבישול. 

מהם השלבים בתיכנון מטבחים ליחידת דיור?

במידה ואתם מעוניינים לעצב מאפס את המטבחון של יחידת הדיור שלכם, כדאי שתקחו לתשומת לבכם את השלבים הצפויים לכם:

  1. תכנון - אז כמובן שהשלב הראשון יהיה תיכנון של המטבחון ליחידת הדיור שלכם. בשלב זה תוכלו להעלות רעיונות ולקחת השראה ממטבחים מעוצבים שנתקלתם בהם. בשלב זה ניתן גם להיעזר במעצב פנים שיסייע לנצל את שטחי המטבח העתידי בצורה המיטבית ביותר. 
     
  2. מדידות ופריסה - בשלב זה תצטרכו לקחת מידות של גובה המטבחון, רוחב וגם למדוד אזורים בהם תרצו למקם מקרר, כיריים וכיור.
     
  3. בחירת חומר והצעת מחיר - לאחר פריסה של כל הכלים במטבח, כעת נותר לבחור בסוג החומר שממנו הם יהיו עשויים. ממה יהיו עשויות המגירות והארונות, ממה יהיה עשוי משטח העבודה, האי והכיור במטבח. לאחר שהגעתם להסכמות, יהיה עליכם לפנות למספר נגרים לצורך הצעת מחיר ולהשוות בין ההצעות שקיבלתם. השאירו פרטים בטופס מתחת וקבלו מפורטל המטבח שלי עד 3 נגרי מטבחים באזורכם עוד היום.

 

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-6049606

באילו צורות ניתן להשיג מטבחים ליחידת דיור?

צורת המטבח ליחידת הדיור שלכם תלוייה הן בגובה התקציב שלכם ובהתאם לשטח של היחידה בה תרצו להתקין את המטבחון. מעבר לכך דעו שהצורות הנפוצות למטבחים קטנים הן בד"כ בצורת ו' עם ארונות איחסון מעל או ללא. האופציה האחרת למטבח היא בצורת ר' עם ארונות איחסון מעל או ללא (לרוב נקרא גם כמטבח פינתי). מטבח בצורת ר' נחשב לרחב וביתי יותר, בעוד שמטבחון שבצורת ו' מאפיין יותר מטבחונים במשרדים.